ORLANDO HARD ROCK CAFE FOTOĞRAFÇLIK İŞİ , WORK AND TRAVEL, FLORIDA ,ABD



2009 yılı yaz döneminde katıldığım Work and Travel programında seçimimi şuanda da  hobi olarak sürdürdüğüm fotoğraf işinden  yana kullandım. Bu programa katılmak için öncelikle Taksim'de bulunan bir otelde Amerika'dan gelen heyet eşliğinde mülakata katıldık. Yaklaşık 10 kişiyi aynı anda mülakata aldılar ve burada seviyelerimizi belirlediler. İngilizce seviyesinin en az upper-intermediate olması gerekiyor. Mülakatı geçtim ve fotoğrafçı olarak ABD'ye gitmeye hak kazandım.



Amerika'da işe başlamadan önce Orlando'da  Kodak Merkez ofise yönlendirildik ve burada KODAK firması adına nerelerde çalışacağımıza karar verildi. Çalışabileceğimiz 2 seçenek  vardı, büyük bir su parkı ve Hard Rock Cafe. Kura çektik ve bana Hard Rock Cafe çıktı.

Orlando'da bulunan Hard Rock Cafe dünyadaki en büyük Hard Rock Cafe. Ünlü isimler burada sık sık konserler veriyor. Mekanın duvarlarında ünlü sanatçıların fotoları var. Cafenin ortasında Elvis Presley'nin ünlü arabası sürekli dönüyor , ortama ayrı bir hava katıyor. Mekan iki katlı ve çok büyük. Cafe'de birşeyler sipariş verdikten sonra yemeği beklerken gezebileceğiniz çok yer var , canınız hiç sıkılmıyor. Yemekler de çok lezzetli ayrıca. Ancak  garsona kesinlikle bahşiş vermeniz gerekiyor. Vermezseniz kötü bir izlenim bırakıyorsunuz.  Türkiye'de alışık olmadığımız bir durum. Diğer yandan oldukça da eğlenceli bir cafe. Yemek servisi yapan garsonlar bir anda işi bırakıp ortada dans ediyorlar. Akşamları  Michael Jackson'ın Thriller şarkısının klibindeki aynı kareografiyi bütün garsonlar aynı anda mekanın ortasında yapmaya başlıyorlar. Dilerseniz siz de katılabilirsiniz. Mükemmel bir görsel şölen sunuyor. Hard Rock Cafe'de çalışmanın bir diğer ayrıcalığı da Universal Studios'a yakın ve girişin bedava olması. Normalde giriş ücreti günlük 100 dolar civarı olan bu devasa dünyaca ünlü eğlence merkezine istediğiniz zaman bedava girebiliyorsunuz.


 

Gelgelelim fotoğrafçı olarak Hard Rock Cafe'de bir gün boyunca ne yapıyoruz ? Türkiye'den gelen çalışanlara 2 farklı görev veriliyor. Birincisi fotoğrafçı olarak girişte durup gelen insanların elektro gitar eşliğinde fotoğraflarını çekiyorsunuz. Gitar sizin yanınızda duruyor, gelen grubu durdurup gitarı ellerine verip bir Orlando Hard Rock Cafe hatırası çekiyorsunuz. İkincisi ise masa masa dolaşıp fotoğraf satışı yapmak. 3 farklı boyutta çıkan fotoğrafları kampanya olarak 20 dolara müşterilere  satmaya çalışıyorsunuz. Tekli küçük fotoğraflar 8 dolara satılıyor. Ben hem masa masa dolaşarak satış hem de fotoğraf çekimi yapıyordum. Satışta verilen kotayı aştığımızda KODAK tarafından tarafımıza kupa gönderiliyordu. Çok hızlı fotoğraf çekmem KODAK  bölge müdürünün ilgisini çekti ve bana extra para kazanmak ister misin diye sordu. Amerikan Futbol Ligi maçlarında KODAK firmasının fotoğrafçılığını yapmamı teklif ettiler, ben de kabul ettim. Ayda extradan 800 dolar daha kazanıyordum bu sayede. Saati 8 dolara çalışıyorduk ve ayda ortalama 1000 dolar kazanıyorduk. Extra ile ayda 1800 dolar kazanmıştım. Sadece akşamları çalışıyordum. Gündüz otelde havuzda ya da dışarı çıkarak outletleri gezerek zaman geçiriyordum.




Amerika'da fotoğrafçılık işinde  çok yüksek paralar  kazanmazsınız ancak çok eğlenirsiniz ve  faydalı tecrübeler edinirsiniz. Gelecekte iş mülakatlarında sizi hep bir adım önde tutar.








Comments

Popular posts from this blog

Trabzon'da En İyi Akçaabat Köftesi Nerede Yenir?

Trabzon'da En İyi Pide Nerede Yenir?

İSPANYA'DA BİRŞEYLER ALABİLECEĞİNİZ EN UCUZ MARKET HANGİSİ ?